«គ្រូបង្រៀនជាវិស្វករព្រលឹងនៃយុវជនជំនាន់ក្រោយ»
ថ្ងៃទី ៥ ខែតុលាគឺជាទិវាគ្រូបង្រៀនពិភពលោក។ យើងទាំងអស់គ្នាបានដឹងហើយថាគ្រូបង្រៀនគឺជាកត្តាសំខាន់បំផុតដែលមានឥទ្ធិពលលើគុណភាពនៃការបង្រៀន និងរៀន។
តួនាទីរបស់គ្រូបង្រៀនគឺលើសពីផ្ទេរចំណេះដឹង និងជំនាញតាមមុខវិជ្ជានីមួយៗដល់មនុស្សជំនាន់ក្រោយ។ គ្រូបង្រៀនបានផ្តល់នូវមគ្គុទ្ទេសក៍ដល់សិស្សដើម្បីឲ្យគេទទួលស្គាល់ពីសក្តានុពលរបស់ខ្លួន តាមរយៈការជួយឲ្យសិស្សទទួលបាននូវបំណិនផ្សេងៗដូចជាការគិតពិចារណា ភាពច្នៃប្រឌិត និងនវានុវត្តន៍ ការសហការ និងធ្វើការងារជាក្រុម ការប្រាស្រ័យទាក់ទង និងការយល់ដឹងពីវប្បធម៌ចម្រុះដើម្បីក្លាយជាពលរដ្ឋសកលដែលមានការទទួលខុសត្រូវខ្ពស់បំផុត។
យើងអាចមានកម្មវិធីសិក្សា សម្ភាររូបវន្ត និងបច្ចេកវិទ្យាល្អបំផុតក្នុងសាលារៀន ប៉ុន្តែប្រសិនបើគ្មានគ្រូបង្រៀនដែលមានគុណភាព មានទឹកចិត្តបំពេញការងារ និងទទួលបានការគាំទ្រទេនោះក៏យើងមិនអាចមានការបង្រៀន និងការរៀនប្រកបដោយគុណភាពបានឡើយ។
របាយការណ៍ត្រួតពិនិត្យតាមដានជាសកលឆ្នាំ ២០១៣/១៤ របស់អង្គការយូណេស្កូបានឲ្យសញ្ញានូវវិបត្តិនៃការរៀនសូត្រជាសកល និងអំពាវនាវឲ្យចាត់វិធានការជាបន្ទាន់ដើម្បីបញ្ចប់វិបត្តិនេះ។ របាយការណ៍របស់ធនាគារពិភពលោកស្តីពីការអភិវឌ្ឍពិភពលោកឆ្នាំ ២០១៨ បានលើកឡើងជាថ្មីម្តងទៀតថាវិបត្តិនេះនៅតែកើតមានជាបន្ត។ វិបត្តិការរៀនសូត្រនេះមិនត្រឹមតែធ្វើឲ្យខូចអនាគតរបស់សិស្សប៉ុណ្ណោះទេគឺថែមទាំងធ្វើឲ្យខាតបង់ថវិការដ្ឋាភិបាលផងដែរ។
ឧទាហរណ៍វាបានធ្វើឲ្យកុមារ ២៥០ លាននាក់មិនបានទទួលការអប់រំមូលដ្ឋាន ដែលគិតជាទឹកប្រាក់គឺមានតម្លៃ ១២៩ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក ឬស្មើនឹង ១០ ភាគរយនៃការចំណាយទៅលើការអប់រំបឋមសិក្សានៅលើសកលលោក។
យុទ្ធសាស្ត្រមួយក្នុងចំណោមយុទ្ធសាស្ត្រនានាដែលអនុវត្តដោយបណ្តាប្រទេសមួយចំនួនដើម្បីបញ្ចប់វិបតិ្តនេះគឺការវិនិយោគលើគ្រូបង្រៀន។
អង្គការយូណេស្កូបានលើកឡើងនូវអនុសាសន៍សម្រាប់ការអន្តរាគមន៍ជាយុទ្ធសាស្ត្រចំនួន ៤ ដូចតទៅ៖ ១) ជ្រើសរើសបេក្ខជនដែលមានសមត្ថភាពបំផុតពីក្នុងចំណោមអ្នកដែលមានសាវតារអប់រំផ្សេងៗគ្នា ២) បណ្តុះបណ្តាលគ្រូបង្រៀនទាំងអស់ឲ្យបានល្អទាំងមុន និងទាំងអំឡុងពេលដែលពួកគេកំពុងបម្រើការងារ ៣) ពង្រាយគ្រូបង្រៀនប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពតាមរយៈការផ្តល់ការលើកទឹកចិត្តដល់គ្រូដែលបង្រៀននៅតំបន់ដែលជួបការលំបាក និង៤) រក្សាទុកគ្រូបង្រៀនតាមរយៈការកែលម្អលក្ខខណ្ឌការងារ និងលើកកម្ពស់គន្លងអាជីពរបស់ពួកគេ។
នៅក្នុងឱកាសទិវាគ្រូបង្រៀនពិភពលោកនេះយើងគួរទទួលស្គាល់នូវកិច្ចប្រឹងប្រែង និងវឌ្ឍនភាពគួរឲ្យកត់សម្គាល់ពាក់ព័ន្ធនឹងការផ្គត់ផ្គង់គ្រូបង្រៀនមានសមត្ថភាពនៅទូទាំងពិភពលោក ។
របាយការណ៍ពិនិត្យតាមដានការអប់រំជាសកលដែលចេញផ្សាយដោយយូណេស្កូឆ្នាំ ២០១៦ បង្ហាញថានៅឆ្នាំ ២០១៤ គ្រូបង្រៀនដែលមានលក្ខណសម្បត្តិស្របតាមតម្រូវការគុណវុឌ្ឍិអប្បបរមាសម្រាប់បង្រៀននៅកម្រិតមត្តេយ្យសិក្សាមានចំនួន ៨២ ភាគរយនៅកម្រិតបឋមសិក្សាមានចំនួន ៩៣ ភាគរយ និងនៅកម្រិតមធ្យមសិក្សាមានចំនួន ៩១ ភាគរយ។
ទោះជាដូច្នេះក៏ដោយ គ្រូបង្រៀនដែលមានសមត្ថភាពនៅតែមានចំនួនមិនគ្រប់គ្រាន់នៅឡើយដែលធ្វើឲ្យថ្នាក់រៀនជាច្រើនមានសិស្សច្រើនលើសលប់នៅតាមបណ្តាប្រទេសកំពុងអភិវឌ្ឍន៍ និងប្រទេសអភិវឌ្ឍន៍តិចតួច។
វិទ្យាស្ថានស្ថិតិរបស់អង្គការយូណេស្កូបានប៉ាន់ប្រមាណថាដើម្បីសម្រេចគោលដៅអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយចីរភាពទី ៤ និងធានាថាកុមារទាំងអស់ទទួលបានការអប់រំប្រកបដោយគុណភាពត្រឹមឆ្នាំ ២០៣០ ប្រទេសនានាត្រូវជ្រើសរើសគ្រូដែលមានគុណភាពចំនួន ៦៨,៨ លាននាក់ក្នុងនោះគ្រូកម្រិតបឋមចំនួន ២៤,៤ លាននាក់ និងគ្រូកម្រិតមធ្យមសិក្សាចំនួន ៤៤,៤ លាននាក់ដើម្បីផ្តល់ការអប់រំបឋមសិក្សា និងមធ្យមសិក្សាសម្រាប់កុមារគ្រប់រូប។
នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាសម្រេចបាននូវវឌ្ឍនភាពគួរឲ្យកត់សម្គាល់ដូចជា ការដាក់ឲ្យអនុវត្តនូវគោលនយោបាយរួមទាំងការបង្កើតគណៈកម្មការអភិវឌ្ឍន៍គ្រូបង្រៀនជាការឆ្លើយតបចំពោះតម្រូវការរបស់គ្រូ ការបង្កើនប្រាក់បៀវត្សរ៍ និងការលើកទឹកចិត្តការធ្វើវិក្រឹតការ ការបណ្តុះបណ្តាលគ្រូបង្រៀនកម្រិតមូលដ្ឋានតាមប្រព័ន្ធពន្លឿនឆ្ពោះទៅកម្រិតបរិញ្ញាបត្រព្រមទាំងការផ្តល់រង្វាន់ និងប័ណ្ណសរសើរដល់គ្រូ និងនាយកសាលាឆ្នើមជាដើម។
កំណែទម្រង់ការអប់រំឧត្តមសិក្សាកាលពីពេលថ្មីៗនេះ និងការវិនិយោគធនធានដ៏ច្រើនសន្ធឹកសន្ធាប់របស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងគ្រឹះស្ថានឧត្តមសិក្សាដែលមានសក្តានុពលជាងគេគឺដើម្បីឲ្យគ្រឹះស្ថានទាំងនេះផលិតនូវធនធានមនុស្សដែលមានគុណភាពខ្ពស់សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេស។
លើសពីនេះការតាំងចិត្តយ៉ាងមុតមាំរបស់ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡាដែលចាត់ទុកគ្រូបង្រៀនជាសសរស្តម្ភចម្បងសម្រាប់ការអប់រំនាំឲ្យមានសិស្សបញ្ចប់ការសិក្សាពីវិទ្យាល័យដែលទទួលបាននិទ្ទេស A,B និង C ជាច្រើននាក់ចូលរៀននៅតាមមជ្ឈមណ្ឌល/សាលាគរុកោសល្យនានា។ នេះគឺជាសញ្ញាមួយដែលបង្ហាញពីភាពជោគជ័យក្នុងការធ្វើឲ្យវិជ្ជាជីវៈបង្រៀនកាន់តែមានភាពទាក់ទាញ។
រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាទទួលស្គាល់នូវសារៈសំខាន់ក្នុងការវិនិយោគក្នុងវិស័យអប់រំ ជាពិសេសទៅលើគ្រូបង្រៀន។ ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ បានបង្ហាញពីគោលជំហរយ៉ាងមុតមាំរបស់ខ្លួនក្នុងការបង្កើនថវិកាជាតិមកលើវិស័យអប់រំនៅក្នុងកិច្ចប្រជុំរវាងក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ និងក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡាស្តីពីអាទិភាពថវិកាអប់រំក្នុងខែកក្កដាឆ្នាំ ២០១៧។
ឧទាហរណ៍ អនុវិស័យអប់រំឧត្តមសិក្សាដែលគេរំពឹងថានឹងរួមចំណែកដល់ការអប់រំគ្រូបង្រៀននាពេលខាងមុខនេះគឺជាអនុវិស័យអាទិភាពមួយក្នុងការទទួលបានថវិកាជាតិច្រើនជាងមុននៅឆ្នាំ ២០១៨។
ទន្ទឹមនឹងវឌ្ឍនភាពដែលសម្រេចបានយើងទទួលស្គាល់ថានៅមានបញ្ហាប្រឈមជាច្រើនដែលត្រូវដោះស្រាយដូចជាការកែលម្អគុណភាព វិធីសាស្ត្របង្រៀន និងរៀននៅគ្រប់កម្រិតរួមទាំងការបង្រៀនថ្នាក់ដំបូង ការបង្កើនគុណវុឌ្ឍិគ្រូបង្រៀន និងកែលម្អស្តង់ដារបណ្តុះបណ្តាលគ្រូបង្រៀនព្រមទាំងធានាឲ្យបាននូវការគាំទ្រ និងលើកទឹកចិត្តដើម្បីរក្សាគ្រូដែលមានសមត្ថភាពឲ្យបន្តធ្វើការងារនៅក្នុងប្រព័ន្ធ។
ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បាននិងកំពុងសហការជាមួយដៃគូអភិវឌ្ឍន៍អន្តរជាតិក្នុងការអនុវត្តផែនការសកម្មភាព គោលនយោបាយស្តីពីគ្រូបង្រៀន (TPAP)។
ឧទាហរណ៍ដូចដែលបានលើកឡើងក្នុងផែនការសកម្មភាពនេះក្រសួងអប់រំបានអនុវត្តកម្មវិធីបណ្តុះបណ្តាលគ្រូបង្រៀនកម្រិតមូលដ្ឋានតាមប្រព័ន្ធពន្លឿនឆ្ពោះទៅកម្រិតបរិញ្ញាបត្រ ការបណ្តុះបណ្តាលនាយកសាលាស្តីពីការគ្រប់គ្រងតាមសាលារៀន និងធ្វើវិក្រឹតការគ្រូនៅនឹងកន្លែងដោយមានការគាំទ្រពីគ្រូបង្វឹក។
ជាងនេះទៅទៀត កំណែទម្រង់ក៏ផ្តោតលើការធានាឲ្យបាននូវការពង្រាយគ្រូប្រកបដោយគុណភាព និងទទួលបានការបណ្តុះបណ្តាលត្រឹមត្រូវដល់សាលារៀនដាច់ស្រយាល និងជួបការលំបាក និងការអភិវឌ្ឍជំនាញវិជ្ជាជីវៈ និងការគាំទ្រជាប្រចាំដល់គ្រូបង្រៀន និងអ្នកអប់រំផងដែរ។
យើងទាំងអស់គ្នាជំពាក់គុណគ្រូរបស់យើងដែលបានជួយបន្តផ្តល់មគ្គុទ្ទេសក៍ និងទូន្មានក្នុងការរស់នៅប្រចាំថ្ងៃរបស់យើងទាំងអស់គ្នា។ សូមយើងទាំងអស់គ្នាយកឱកាសនេះរំឭកពីលោកគ្រូអ្នកគ្រូ និងសម្ដែងការដឹងគុណចំពោះពួកគាត់។
យើងប្រារព្ធទិវាគ្រូបង្រៀនពិភពលោក ២០១៧ នៅកម្ពុជាដើម្បីបន្តភាពជាដៃគូជាមួយគ្រូបង្រៀន គណៈកម្មាធិការទ្រទ្រង់សាលារៀន សហគមន៍ជាតិ អន្តរជាតិ សង្គមស៊ីវិលនិងវិស័យឯកជនក្នុងការជំរុញឧត្តមភាពកំណែទម្រង់គ្រូបង្រៀន និងធ្វើឲ្យវិជ្ជាជីវៈបង្រៀនមានភាពទាក់ទាញបំផុតនៅកម្ពុជា៕
ដោយឯកឧត្តម បណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ ជួនណារ៉ុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡានិង លោកស្រី Anne Lemaistre តំណាងយូណេស្កូប្រចាំនៅកម្ពុជា
ថ្ងៃទី ៥ ខែតុលាគឺជាទិវាគ្រូបង្រៀនពិភពលោក។ យើងទាំងអស់គ្នាបានដឹងហើយថាគ្រូបង្រៀនគឺជាកត្តាសំខាន់បំផុតដែលមានឥទ្ធិពលលើគុណភាពនៃការបង្រៀន និងរៀន។
តួនាទីរបស់គ្រូបង្រៀនគឺលើសពីផ្ទេរចំណេះដឹង និងជំនាញតាមមុខវិជ្ជានីមួយៗដល់មនុស្សជំនាន់ក្រោយ។ គ្រូបង្រៀនបានផ្តល់នូវមគ្គុទ្ទេសក៍ដល់សិស្សដើម្បីឲ្យគេទទួលស្គាល់ពីសក្តានុពលរបស់ខ្លួន តាមរយៈការជួយឲ្យសិស្សទទួលបាននូវបំណិនផ្សេងៗដូចជាការគិតពិចារណា ភាពច្នៃប្រឌិត និងនវានុវត្តន៍ ការសហការ និងធ្វើការងារជាក្រុម ការប្រាស្រ័យទាក់ទង និងការយល់ដឹងពីវប្បធម៌ចម្រុះដើម្បីក្លាយជាពលរដ្ឋសកលដែលមានការទទួលខុសត្រូវខ្ពស់បំផុត។
យើងអាចមានកម្មវិធីសិក្សា សម្ភាររូបវន្ត និងបច្ចេកវិទ្យាល្អបំផុតក្នុងសាលារៀន ប៉ុន្តែប្រសិនបើគ្មានគ្រូបង្រៀនដែលមានគុណភាព មានទឹកចិត្តបំពេញការងារ និងទទួលបានការគាំទ្រទេនោះក៏យើងមិនអាចមានការបង្រៀន និងការរៀនប្រកបដោយគុណភាពបានឡើយ។
របាយការណ៍ត្រួតពិនិត្យតាមដានជាសកលឆ្នាំ ២០១៣/១៤ របស់អង្គការយូណេស្កូបានឲ្យសញ្ញានូវវិបត្តិនៃការរៀនសូត្រជាសកល និងអំពាវនាវឲ្យចាត់វិធានការជាបន្ទាន់ដើម្បីបញ្ចប់វិបត្តិនេះ។ របាយការណ៍របស់ធនាគារពិភពលោកស្តីពីការអភិវឌ្ឍពិភពលោកឆ្នាំ ២០១៨ បានលើកឡើងជាថ្មីម្តងទៀតថាវិបត្តិនេះនៅតែកើតមានជាបន្ត។ វិបត្តិការរៀនសូត្រនេះមិនត្រឹមតែធ្វើឲ្យខូចអនាគតរបស់សិស្សប៉ុណ្ណោះទេគឺថែមទាំងធ្វើឲ្យខាតបង់ថវិការដ្ឋាភិបាលផងដែរ។
ឧទាហរណ៍វាបានធ្វើឲ្យកុមារ ២៥០ លាននាក់មិនបានទទួលការអប់រំមូលដ្ឋាន ដែលគិតជាទឹកប្រាក់គឺមានតម្លៃ ១២៩ ពាន់លានដុល្លារអាមេរិក ឬស្មើនឹង ១០ ភាគរយនៃការចំណាយទៅលើការអប់រំបឋមសិក្សានៅលើសកលលោក។
យុទ្ធសាស្ត្រមួយក្នុងចំណោមយុទ្ធសាស្ត្រនានាដែលអនុវត្តដោយបណ្តាប្រទេសមួយចំនួនដើម្បីបញ្ចប់វិបតិ្តនេះគឺការវិនិយោគលើគ្រូបង្រៀន។
អង្គការយូណេស្កូបានលើកឡើងនូវអនុសាសន៍សម្រាប់ការអន្តរាគមន៍ជាយុទ្ធសាស្ត្រចំនួន ៤ ដូចតទៅ៖ ១) ជ្រើសរើសបេក្ខជនដែលមានសមត្ថភាពបំផុតពីក្នុងចំណោមអ្នកដែលមានសាវតារអប់រំផ្សេងៗគ្នា ២) បណ្តុះបណ្តាលគ្រូបង្រៀនទាំងអស់ឲ្យបានល្អទាំងមុន និងទាំងអំឡុងពេលដែលពួកគេកំពុងបម្រើការងារ ៣) ពង្រាយគ្រូបង្រៀនប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពតាមរយៈការផ្តល់ការលើកទឹកចិត្តដល់គ្រូដែលបង្រៀននៅតំបន់ដែលជួបការលំបាក និង៤) រក្សាទុកគ្រូបង្រៀនតាមរយៈការកែលម្អលក្ខខណ្ឌការងារ និងលើកកម្ពស់គន្លងអាជីពរបស់ពួកគេ។
នៅក្នុងឱកាសទិវាគ្រូបង្រៀនពិភពលោកនេះយើងគួរទទួលស្គាល់នូវកិច្ចប្រឹងប្រែង និងវឌ្ឍនភាពគួរឲ្យកត់សម្គាល់ពាក់ព័ន្ធនឹងការផ្គត់ផ្គង់គ្រូបង្រៀនមានសមត្ថភាពនៅទូទាំងពិភពលោក ។
របាយការណ៍ពិនិត្យតាមដានការអប់រំជាសកលដែលចេញផ្សាយដោយយូណេស្កូឆ្នាំ ២០១៦ បង្ហាញថានៅឆ្នាំ ២០១៤ គ្រូបង្រៀនដែលមានលក្ខណសម្បត្តិស្របតាមតម្រូវការគុណវុឌ្ឍិអប្បបរមាសម្រាប់បង្រៀននៅកម្រិតមត្តេយ្យសិក្សាមានចំនួន ៨២ ភាគរយនៅកម្រិតបឋមសិក្សាមានចំនួន ៩៣ ភាគរយ និងនៅកម្រិតមធ្យមសិក្សាមានចំនួន ៩១ ភាគរយ។
ទោះជាដូច្នេះក៏ដោយ គ្រូបង្រៀនដែលមានសមត្ថភាពនៅតែមានចំនួនមិនគ្រប់គ្រាន់នៅឡើយដែលធ្វើឲ្យថ្នាក់រៀនជាច្រើនមានសិស្សច្រើនលើសលប់នៅតាមបណ្តាប្រទេសកំពុងអភិវឌ្ឍន៍ និងប្រទេសអភិវឌ្ឍន៍តិចតួច។
វិទ្យាស្ថានស្ថិតិរបស់អង្គការយូណេស្កូបានប៉ាន់ប្រមាណថាដើម្បីសម្រេចគោលដៅអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយចីរភាពទី ៤ និងធានាថាកុមារទាំងអស់ទទួលបានការអប់រំប្រកបដោយគុណភាពត្រឹមឆ្នាំ ២០៣០ ប្រទេសនានាត្រូវជ្រើសរើសគ្រូដែលមានគុណភាពចំនួន ៦៨,៨ លាននាក់ក្នុងនោះគ្រូកម្រិតបឋមចំនួន ២៤,៤ លាននាក់ និងគ្រូកម្រិតមធ្យមសិក្សាចំនួន ៤៤,៤ លាននាក់ដើម្បីផ្តល់ការអប់រំបឋមសិក្សា និងមធ្យមសិក្សាសម្រាប់កុមារគ្រប់រូប។
នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាសម្រេចបាននូវវឌ្ឍនភាពគួរឲ្យកត់សម្គាល់ដូចជា ការដាក់ឲ្យអនុវត្តនូវគោលនយោបាយរួមទាំងការបង្កើតគណៈកម្មការអភិវឌ្ឍន៍គ្រូបង្រៀនជាការឆ្លើយតបចំពោះតម្រូវការរបស់គ្រូ ការបង្កើនប្រាក់បៀវត្សរ៍ និងការលើកទឹកចិត្តការធ្វើវិក្រឹតការ ការបណ្តុះបណ្តាលគ្រូបង្រៀនកម្រិតមូលដ្ឋានតាមប្រព័ន្ធពន្លឿនឆ្ពោះទៅកម្រិតបរិញ្ញាបត្រព្រមទាំងការផ្តល់រង្វាន់ និងប័ណ្ណសរសើរដល់គ្រូ និងនាយកសាលាឆ្នើមជាដើម។
កំណែទម្រង់ការអប់រំឧត្តមសិក្សាកាលពីពេលថ្មីៗនេះ និងការវិនិយោគធនធានដ៏ច្រើនសន្ធឹកសន្ធាប់របស់រដ្ឋាភិបាលក្នុងគ្រឹះស្ថានឧត្តមសិក្សាដែលមានសក្តានុពលជាងគេគឺដើម្បីឲ្យគ្រឹះស្ថានទាំងនេះផលិតនូវធនធានមនុស្សដែលមានគុណភាពខ្ពស់សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេស។
លើសពីនេះការតាំងចិត្តយ៉ាងមុតមាំរបស់ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡាដែលចាត់ទុកគ្រូបង្រៀនជាសសរស្តម្ភចម្បងសម្រាប់ការអប់រំនាំឲ្យមានសិស្សបញ្ចប់ការសិក្សាពីវិទ្យាល័យដែលទទួលបាននិទ្ទេស A,B និង C ជាច្រើននាក់ចូលរៀននៅតាមមជ្ឈមណ្ឌល/សាលាគរុកោសល្យនានា។ នេះគឺជាសញ្ញាមួយដែលបង្ហាញពីភាពជោគជ័យក្នុងការធ្វើឲ្យវិជ្ជាជីវៈបង្រៀនកាន់តែមានភាពទាក់ទាញ។
រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាទទួលស្គាល់នូវសារៈសំខាន់ក្នុងការវិនិយោគក្នុងវិស័យអប់រំ ជាពិសេសទៅលើគ្រូបង្រៀន។ ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ បានបង្ហាញពីគោលជំហរយ៉ាងមុតមាំរបស់ខ្លួនក្នុងការបង្កើនថវិកាជាតិមកលើវិស័យអប់រំនៅក្នុងកិច្ចប្រជុំរវាងក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ និងក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡាស្តីពីអាទិភាពថវិកាអប់រំក្នុងខែកក្កដាឆ្នាំ ២០១៧។
ឧទាហរណ៍ អនុវិស័យអប់រំឧត្តមសិក្សាដែលគេរំពឹងថានឹងរួមចំណែកដល់ការអប់រំគ្រូបង្រៀននាពេលខាងមុខនេះគឺជាអនុវិស័យអាទិភាពមួយក្នុងការទទួលបានថវិកាជាតិច្រើនជាងមុននៅឆ្នាំ ២០១៨។
ទន្ទឹមនឹងវឌ្ឍនភាពដែលសម្រេចបានយើងទទួលស្គាល់ថានៅមានបញ្ហាប្រឈមជាច្រើនដែលត្រូវដោះស្រាយដូចជាការកែលម្អគុណភាព វិធីសាស្ត្របង្រៀន និងរៀននៅគ្រប់កម្រិតរួមទាំងការបង្រៀនថ្នាក់ដំបូង ការបង្កើនគុណវុឌ្ឍិគ្រូបង្រៀន និងកែលម្អស្តង់ដារបណ្តុះបណ្តាលគ្រូបង្រៀនព្រមទាំងធានាឲ្យបាននូវការគាំទ្រ និងលើកទឹកចិត្តដើម្បីរក្សាគ្រូដែលមានសមត្ថភាពឲ្យបន្តធ្វើការងារនៅក្នុងប្រព័ន្ធ។
ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បាននិងកំពុងសហការជាមួយដៃគូអភិវឌ្ឍន៍អន្តរជាតិក្នុងការអនុវត្តផែនការសកម្មភាព គោលនយោបាយស្តីពីគ្រូបង្រៀន (TPAP)។
ឧទាហរណ៍ដូចដែលបានលើកឡើងក្នុងផែនការសកម្មភាពនេះក្រសួងអប់រំបានអនុវត្តកម្មវិធីបណ្តុះបណ្តាលគ្រូបង្រៀនកម្រិតមូលដ្ឋានតាមប្រព័ន្ធពន្លឿនឆ្ពោះទៅកម្រិតបរិញ្ញាបត្រ ការបណ្តុះបណ្តាលនាយកសាលាស្តីពីការគ្រប់គ្រងតាមសាលារៀន និងធ្វើវិក្រឹតការគ្រូនៅនឹងកន្លែងដោយមានការគាំទ្រពីគ្រូបង្វឹក។
ជាងនេះទៅទៀត កំណែទម្រង់ក៏ផ្តោតលើការធានាឲ្យបាននូវការពង្រាយគ្រូប្រកបដោយគុណភាព និងទទួលបានការបណ្តុះបណ្តាលត្រឹមត្រូវដល់សាលារៀនដាច់ស្រយាល និងជួបការលំបាក និងការអភិវឌ្ឍជំនាញវិជ្ជាជីវៈ និងការគាំទ្រជាប្រចាំដល់គ្រូបង្រៀន និងអ្នកអប់រំផងដែរ។
យើងទាំងអស់គ្នាជំពាក់គុណគ្រូរបស់យើងដែលបានជួយបន្តផ្តល់មគ្គុទ្ទេសក៍ និងទូន្មានក្នុងការរស់នៅប្រចាំថ្ងៃរបស់យើងទាំងអស់គ្នា។ សូមយើងទាំងអស់គ្នាយកឱកាសនេះរំឭកពីលោកគ្រូអ្នកគ្រូ និងសម្ដែងការដឹងគុណចំពោះពួកគាត់។
យើងប្រារព្ធទិវាគ្រូបង្រៀនពិភពលោក ២០១៧ នៅកម្ពុជាដើម្បីបន្តភាពជាដៃគូជាមួយគ្រូបង្រៀន គណៈកម្មាធិការទ្រទ្រង់សាលារៀន សហគមន៍ជាតិ អន្តរជាតិ សង្គមស៊ីវិលនិងវិស័យឯកជនក្នុងការជំរុញឧត្តមភាពកំណែទម្រង់គ្រូបង្រៀន និងធ្វើឲ្យវិជ្ជាជីវៈបង្រៀនមានភាពទាក់ទាញបំផុតនៅកម្ពុជា៕
ដោយឯកឧត្តម បណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ ជួនណារ៉ុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡានិង លោកស្រី Anne Lemaistre តំណាងយូណេស្កូប្រចាំនៅកម្ពុជា